Zmiany w sferze kultury i biznesu spowodowane przez transformacje cyfrową

Transformacja cyfrowa biznesu

Transformacja cyfrowa jest procesem, który w ostatnich latach nabiera na znaczeniu i w ostatnich latach znacznie przyśpieszył. Polega na zwiększaniu wykorzystania technologii w wielu aspektach życia. Można wydzielić takie pojęcia jak np. transformacja cyfrowa biznesu, czy kultury. Proces ten niesie za sobą szereg korzyści, które z pewnością pozytywnie wpłyną na różne aspekty życia w najbliższych dziesięcioleciach.

Zmiany w sferze kulturalnej

Szeroka dostępność Internetu i łatwość nawiązania kontaktu z osobami z całego świata, powoduje, że dostęp do treści kulturalnych jest znacznie uproszczony. Dużą zmianę w tej dziedzinie przyniósł rozwój platform takich jak youtube, czy spotify, gdzie użytkownik może mieć dostęp do utworów muzycznych i podcastów z całego świata. To spowodowało, że ciężej się mówi już o kulturze danego kraju, a znacznie większe znaczenie ma kultura i twórczość globalna, gdyż wpływy kulturalne poszczególnych państw zaczęły na siebie silnie oddziaływać. Dodatkowo proces ten przyśpieszył razem z rozwojem smartfonów. Konsumowanie treści video i audio nigdy nie było tak łatwe z punktu widzenia technologii jak w dzisiejszych czasach.

Zmiany w sferze biznesowej

Transformacja cyfrowa biznesu

Na pierwszy rzut oka można powiedzieć, że transformacja cyfrowa biznesu ogranicza się do wprowadzenia rozwiązań cyfrowych do firmy i to jest wszystko. Nie jest to jednak pełna ocena tego procesu. Takie rozwiązania jak wprowadzenie  e-mail, czy założenie przez firmę konta na facebooku to zdecydowanie za mało, by powiedzieć, że przeszła ona transformację cyfrową. Dziś nowoczesne przedsiębiorstwa korzystają w pełni z rozwiązań, które oferuje technologia. Standardem w komunikacji marketingowej staje się użycie wysokiej jakości materiałów video, oferowanie klientom cyfrowych kart lojalnościowych, czy też cyfrowych kuponów zakupowych, po to, by bardziej związać takiego odbiorcę z marką. Poza tym firmy wykorzystują na szeroką skalę systemy płatności internetowych, czy też dają możliwość robienia zakupów online na wewnętrznych kontach firmowych (e-commerce). Jedno jest pewne, na pewno w najbliższych latach zauważymy nowe rozwiązania, które zmienia sposoby robienia zakupów.